Monday, June 21, 2010

Hari Yang Tensen...Tapi ada Hepi...

salam...

hari ni cam besa aku bgun kul 11pg..(bt taik mata). kena bebel sat kat mak aku..

hari gak la hari aku plg tensen cz dituduh menceroboh fb DIA..xda masa nk ceroboh org punyer...dahla post kt fb..ada plak org komen..mst org akan kata aku..malu wesss...sakit hati, Tuhan ja tau...



then, aku mulakan misi Perang!!!!!

bia DIA kenal buku ngn ruas, tinggi rendah langit, dalam mana laut (cewah)..
aku punyer la duk elok2 kt umah ni..bkk2 fb je ada org mengata kt aku...xpe2..Allah tu ada. dan Allah sentiasa ada bersama org yg sabar..

PAPE pon,,,,

aku diubati kesakitan hati ku ni ngn berchatting ngn akak kesayangan ku.. (bkn akak ak, tp ak da anggap dia akak ak la). dia tol2 bt aku hepi n tersenyum ceria.thankz kak INtan Liana..gua cyg sama lu.cpt2 kawen ye kak..mmg terbesh la yg penah aku jumpe slama dlm aku berkawan ni..even dia lg tua dr aku..tp dia layan aku mcm kwn2 dia je..ha,,nk tgk x dia..nih aku postkan..



INTAN LIANA yang cun....


hari ni gak aku bangga cz aku masak 1 resipi baru tuk adik2 n mak abah aku..

jeng2..

cter nye cam gini,

ritu abah aku beli filet ikan Dori..xpnh2 ku mkn benda alah ni..adik ku ekin p la surf tenet cam na nk masak ikan ni...skli dia ckp

"kak, mu grill je ikan tu..ak tgk kt tenet wat gitu jah"(loghat tganu la ni)..

ada ke patot nk wat cam gtu ja??

Xnk!!!aku nk wat spesel ckit..

Ting2..

tetiba aku teringat masa aku keja kt rasamas dulu.ada 1 menu tu..nama pe nth..aku da lupe.tp guna ikan la..tp ingt lg la rasa n rupe dia camner..

pas kua kan sume brg dr peti ais..aku memulakan misi memasak ikan Dori..

hasilnya...

jeng2..

bahan yg aku guna:
filet ikan dori
karot
daun limau purut
perencah Tomyam Adabi..
halia n bwg putih..
Wlaupon nmpak simple,,tp sedap la jgk..
ni sbb xda brg dlm peti ais..kalo ada lg..habis aku campur..ngee~
p/s: ikan ni lg sedap kalo digoreng ngn tepung jagung..rangup..bes...
rasa lah keenakan nyer sendiri..
gudnite Malaysia....:)












No comments:

Post a Comment